Sätt egna spelgränser för en trygg bingoupplevelse hos Miljonlotteriet.

Tryggt spelande med spelgränser

För att du ska känna dig trygg när du spelar hos oss kan du sätta personliga spelgränser under Mina spelverktyg på Min sida. Detta hjälper dig hålla koll på hur mycket tid och pengar du lägger på ditt spelande.

 

Insättningsgränser – en del av svensk spellag

För att sätta in pengar, spela bingo eller skrapa digitala lotter (även spel med bonuspengar), kräver lagen att du sätter:
- Månadsgräns
- Veckogräns
- Dagsgräns
Gränserna styr hur mycket pengar du max vi kunna sätta in, inte hur mycket du måste sätta in.
Du kan själv enkelt ändra dina insättningsgränser när du vill. Men självklart kan du ringa till vårt kundcenter vid minsta tvekan.  
 
Exempel:
Sätter du en dagsgräns på 300 kr innebär det att du max kan sätta in 300 kr under en dag.
 
 
 
Så väljer du insättningsgränser
 
1. Gå till Mina spelverktyg under Min sida och klicka på "Välj insättningsgränser", eller klicka här.
2. Fyll i de tre fälten:

Månad
: Maxbelopp att sätta in per kalendermånad. Nollställs den 1:a kl 00.00.
Vecka: Maxbelopp att sätta in per kalendervecka (måndag–söndag). Nollställs måndag kl 00.00.
Dag:
 Maxbelopp att sätta in per kalenderdag. Nollställs kl 00.00.

 

Insättningsgränsdialog där du väljer dina gränser

 
Så funkar höjning eller sänkning av insättningsgräns

Sänker du din gräns börjar den gälla direkt. Höjer du din gräns uppdateras den nästa tidsperiod, dock tidigast efter 72 timmar.
- Månadsgräns höjs den 1:a nästkommande månad.
- Veckogräns höjs nästkommande måndag.

Exempel:
Höjer du på lördag gäller ny veckogräns från tisdag veckan efter. Höjer du 30/11 gäller ny månadsgräns från 3/12. 

 

Vanliga frågor och svar 

❓ Jag har en digital prenumeration men fick inte alla lotter?
Du har troligen nått en av dina insättningsgränser. Ta höjd för både prenumerationen och andra spel under samma period.

❓ Min månadsgräns är hög – men stoppas ändå tidigare?
Du har troligen nått din dags- eller veckogräns. Alla tre gränser måste samverka. Tycker du att det är svårt att sätta gränserna, kontakta vårt kundcenter för hjälp. 

❓ Kan jag ändra mina gränser när jag vill?
Ja, du kan alltid korrigera dina gränser i efterhand. Sänkningar börjar gäller direkt. Höjningar träder i kraft nästa period, dock tidigast efter 72 timmar. Här ändrar du din insättningsgräns.

❓ Hur mycket kan jag sätta in?
Det beror på dina valda gränser. När en gräns är nådd måste du vänta till nästa period startar. 

❓ Måste jag fylla i både dag-, vecko- och månadsgräns? 
Ja, det är ett lagkrav för att spela på Miljonlotteriet.

❓ Dras pengar automatiskt om jag sätter en gräns på t.ex. 300 kr/dag?
Nej. Gränsen styr bara maxbeloppet du får sätta in. Inga pengar dras automatiskt. Vid lottprenumeration dras pengar dock automatiskt för betalning av nästa lottleverans.
 
❓ Hur ser jag hur mycket jag har kvar att spela för?
Tryck på knappen ”Spelgränser” allra högst upp på sidan, eller via Mina spelverktyg på Min sida. Bredvid "Kvar att sätta in" ser du beloppet du har kvar att sätta in för varje period.

 

Insättningsgränsdialog visar hur mycket du har kvar att sätta in

 

Tids- och förlustgränser

Under Mina spelverktyg på Min sida kan du även välja att sätta tid- eller förlustgränser. Dessa är inga lagkrav men finns för att du ska känna dig trygg i ditt spelande hos oss.

Förlustgränser – välj hur mycket du max vill kunna förlora per dag, vecka eller månad.

Tidsgränser – välj hur många timmar du max vill kunna lägga på spel per dag, vecka och månad.

 

Vill du ta en paus eller stänga av dig?

❗️ Spelstopp (via Miljonlotteriet):
Du kan stoppa dig här från att spela online (bingo och digitala lotter) på Miljonlotteriet. Du kan fortfarande prenumerera på fysiska lotter hem till brevlådan.

❗️ Spelpaus (via Spelinspektionen):
Du kan stänga av dig från allt spel – digitalt och fysiskt – hos alla spelbolag i Sverige. Vill du stänga av dig gör du det på www.spelpaus.se.

❗️ Självavstängning:
Du kan när som helst begära att vi stänger eller spärrar ditt spelkonto. Du har även alltid rätt att, efter anmälan till Spelinspektionen, stänga av dig från alla spel och lotter som Miljonlotteriet tillhandahåller (självavstängning). Kontakta vårt kundcenter om du behöver hjälp.

 

Vill du läsa mer?  

• Våra villkor
• Vårt arbete med spelansvar
• Våra olika bingospel