Miljonlotteriets Kundcenter - här får du svar på dina frågor

Telefonnummer:

031-338 28 20

Telefontider:

Måndag–fredag kl 08.30–17.00

Besöksadress:

Metallvägen 4, Mölnlycke

Våra vanligaste frågor

Hur registrerar jag min lott?

Du vet väl att du kan registrera alla dina lotter direkt på vår hemsida? Logga bara in med kundnummer och lösenord och klicka på fliken Registrera lott.

Knappa in den tolvsiffriga koden som du finner under skrapfältet ”Internetkod” på varje lotts framsida. Dina vinstlotter hamnar då på ditt vinstkonto, och eventuella nitlotter deltar automatiskt i vår exklusiva nitlottsdragning. Nitlottsdragningen sker en gång per kvartal och där kan din nitlott förvandlas till en riktig turlott! Läs mer om det här.

Tänk på att vinstlotter över 5 000 kronor ska skickas in till oss efter registreringen. Skicka lotterna i ett rekommenderat brev till adressen: Miljonlotteriet, 435 87 Mölnlycke. Glöm inte att fylla i namn- och adressuppgifter på vinstlottens baksida, så kontaktar vi dig så fort vi kan.

Har du köpt Miljonlotteriets lotter i butik måste du registrera lotterna för att du ska få dina jackpottandelar (gäller ej Vit Jul-etiketten). Detta gör du genom att skrapa fram det Jackpottnummer som står på framsidan av lotten. Du behöver sedan registrera dig på miljonlotteriet.se. När du har fått ett kundnummer och lösenord behöver du klicka på fliken ”Registrera lott”. Knappa in den tolvsiffriga koden som du finner under skrapfältet ”Jackpottnummer”. Du tilldelas då fyra jackpottandelar per lott.

Alla digitala skraplotter registreras automatiskt.

Hur blir jag kund?

Vad roligt att du vill bli kund hos oss! Du kan enkelt registrera dig genom att klicka här.

Följ anvisningarna och tänk på att fylla i alla fält ordentligt. Just nu bjuder vi dig som nyregistrerad kund på 40 kronor som du kan spela bingo eller skrapa lotter för!

Lycka till och välkommen!

Jag har glömt mitt lösenord!

Om du har glömt ditt lösenord kan du enkelt beställa ett nytt genom att ange ditt kund- eller personnummer här.


 

Hur fungerar mitt vinstkonto?

När du registrerar Miljonlotteriet Original och Resan hamnar eventuella vinster automatiskt på ditt vinstkonto. Du kan spara dina vinstvärden i upp till tre år på ditt Vinstkonto för att nå en vinst i en högre vinstkategori i vår vinstshop. Du hittar förfallodatum för dina sparade vinstvärden på "Mina Sidor". 

Observera att om du skrapar och vinner på en digital Miljonlotteriet Original- eller Resanlott så hamnar din vinst alltid först i din Spelplånbok som ett bonusvärde. Du kan därefter flytta vinstsumman till ditt vinstkonto alternativt behålla summan i Spelplånboken om du vill använda värdet för att spela bingo eller skrapa digitala lotter.  

Registrerade vinster från Tjugan och Tiokronan hamnar ej på ditt Vinstkonto utan i Spelplånboken. 

Du registrerar dina lotter här.

Ställ en fråga

Vanliga frågor

Bli kund

Hur arbetar Miljonlotteriet med spelansvar?

 

Liksom allt som är roligt och underhållande bör även spel utföras med måtta. Drömmen om att en högvinst skall förändra ens liv finns hos alla och är en viktig drivkraft i spel.
Vårt mål är att vara bäst på att erbjuda våra kunder de verktyg de behöver för att kunna spela på ett sunt sätt. Därmed ger vi dem också möjlighet att fortsätta hålla drömmen vid liv och spela för att det är roligt. Det är helt frivilligt att använda våra verktyg. Vi vill dock uppmuntra dig som kund att göra ett aktivt val innan du börjar spela.

På vår spelansvarssida kan du läsa mer om hur spel fungerar och vart du kan vända dig om du har frågor om spel. Här kommer du också åt våra smarta verktyg, som att sätta en personlig spelbudget och aktivera Playscan som hjälper dig hålla koll på ditt spelande.
Du kan även välja att spärra dig själv från att spela under en period. Väljer du att spärra ditt spelkonto tills vidare, innebär det minst ett år. Kundcenter kan inte bryta denna spärr.



Prenumeration

Hur gör jag för att starta en prenumeration?

Vad roligt att du vill prenumerera på våra lotter! Det första du behöver göra är att registrera dig som kund. Det gör du lättast här.

Om du vill överraskas av lotter i brevlådan så passar våra fysiska månadslotter dig. Klicka här för att se vilka skraplotter du kan få i brevlådan. Du kan läsa mer om dem genom att hålla muspekaren på informationstecknet. Klicka på ”Prenumerera” på den lott du önskar och följ anvisningarna, avsluta genom att bekräfta din beställning.

Om du tycker om att skrapa lotter digitalt och vill slippa portokostnader kanske Premium passar dig bättre? Då skrapar du dina lotter direkt i datorn och du kan själv välja om du vill ha en vecko- eller månadsprenumeration. Du påbörjar en prenumeration här.

 

Vilka betalningsalternativ kan jag välja?
Autogiro 
Teckna autogiro och slipp både pappersfakturor och portokostnader! Betalningen sker automatiskt den första bankdagen varje månad och lotterna brukar landa i brevlådan omkring den femtonde.

För att teckna autogiro så loggar du bara in med ditt kundnummer och lösenord och går till ”Min sida”. Klicka på knappen ”Betalsätt” och välj autogiro. Det är viktigt att kontoinnehavaren är samma person som står för prenumerationen. Just nu bjuder vi alla kunder som tecknar autogiro på tre extra lotter!

E-faktura
Om du vill samla alla dina fakturor digitalt på din internetbank är E-faktura något för dig. Fakturan skickas då elektroniskt till din bank och du betalar den i slutet av månaden i din internetbank. Lotterna hittar hem till dig runt den tionde varje månad.

Du kan ansöka om e-faktura direkt på vår hemsida. Logga in med kundnummer och lösenord och gå till ”Min sida”. Klicka på knappen ”Betalsätt” och välj e-faktura. Det är viktigt att kontoinnehavaren är samma person som står för prenumerationen!

Faktura
Om du inte väljer att teckna varken autogiro eller e-faktura skickas det automatiskt en pappersfaktura ihop med dina lotter. Denna ska betalas den sista bankdagen varje månad och lotterna får du omkring den tjugonde. Om du har missat att betala din faktura, och inte kan hitta fakturan igen, kan du betala via Miljonlotteriets BankGiro: 5688-8050 

Det går självklart bra att kontakta oss för hjälp med frågor och ändring av betalsätt!

Hur registrerar jag min lott?
Du vet väl att du kan registrera alla dina lotter direkt på vår hemsida? Logga bara in med kundnummer och lösenord och klicka på fliken Registrera lott.

Knappa in den tolvsiffriga koden som du finner under skrapfältet ”Internetkod” på varje lotts framsida. Dina vinstlotter hamnar då på ditt vinstkonto, och eventuella nitlotter deltar automatiskt i vår exklusiva nitlottsdragning. Nitlottsdragningen sker en gång per kvartal och där kan din nitlott förvandlas till en riktig turlott! Läs mer om det här.

Tänk på att vinstlotter över 5 000 kronor ska skickas in till oss efter registreringen. Skicka lotterna i ett rekommenderat brev till adressen: Miljonlotteriet, 435 87 Mölnlycke. Glöm inte att fylla i namn- och adressuppgifter på vinstlottens baksida, så kontaktar vi dig så fort vi kan.

Har du köpt Miljonlotteriets lotter i butik måste du registrera lotterna för att du ska få dina jackpottandelar (gäller ej Vit Jul-etiketten). Detta gör du genom att skrapa fram det Jackpottnummer som står på framsidan av lotten. Du behöver sedan registrera dig på miljonlotteriet.se. När du har fått ett kundnummer och lösenord behöver du klicka på fliken ”Registrera lott”. Knappa in den tolvsiffriga koden som du finner under skrapfältet ”Jackpottnummer”. Du tilldelas då fyra jackpottandelar per lott.

Alla digitala skraplotter registreras automatiskt.
När får jag mina prenumerationslotter?

När i månaden du får dina lotter beror på vilket betalningssätt du har.

Om du betalar med faktura kan du räkna med att få hem lotterna omkring den tjugonde. Har du valt autogiro som betalningssätt brukar lotterna landa i brevlådan omkring den femtonde och för dem med e-faktura dyker lotterna upp runt den tionde varje månad.

Hur förändrar jag min prenumeration?

Du vet väl att du enkelt kan administrera din prenumeration på "Min sida"? Här kan du själv ändra betalningssätt och prenumerationstyp.
Klicka här för att komma dit!

Vid frågor, vänligen kontakta Miljonlotteriets kundcenter; 031-338 28 20.

Kan jag läsa kundtidningarna i digital form?
Ja, du kan alltid läsa senaste numret av våra kundtidningar på webben. Du hittar dem här >>

Som lottprenumerant hos Miljonlotteriet får du varje månad, tillsammans med dina lotter, kundtidningen Chansen om du prenumererar på skraplotten Miljonlotteriet, eller Resan om du prenumererar på Miljonlotteriet Resan.

Vinster

Vad kan jag vinna på Miljonlotteriets lotter?

Hos Miljonlotteriet kan du vinna upp till 5 miljoner. Du hittar information om respektive lotts vinstutbud på lottsidan. Använd I:et på respektive lottbild för att vända fram information om lotten. 

Hur beställer jag en vinst?

Det finns olika sätt att beställa en vinst på. Det smidigaste är att logga in med kundnummer och lösenord och klicka på fliken ”Vinster” i menyraden.

Här kan du välja bland olika vinstnivåer, välj det som stämmer överens med det vinstvärde du vill använda. När du gjort ditt val visas alla vinster som finns inom den nivåer du har valt. För att läsa mer information kring en specifik vinst kan du klicka på knappen ”Visa” som finns under vinstbeskrivningen. För att beställa trycker du på knappen ”Välj denna vinst” och du slutför köpet genom att klicka på knappen ”Till kassan” alternativt varukorgen om du gör din beställning via en mobiltelefon eller en surfplatta. Glöm inte att bekräfta din beställning!

Du kan också skicka in din beställning till oss via post. Du kan då använda dig av beställningstalongen som du finner på baksidan av din faktura, eller skicka ett vanligt brev. Naturligtvis går det även bra att kontakta kundcenter för snabb hjälp!

 
Hur beställer jag vinster mellan 10 000 och 500 000 kronor?

När du vinner en högvinst, bil eller resa för ett värde från 10 000 till 500 000 kronor så är det bra att du först registrerar lotten här. Skicka sedan in den till oss i ett rekommenderat brev till adressen Miljonlotteriet, 435 87 Mölnlycke. Glöm inte att skriva dina namn- och personuppgifter på lottens baksida. Vi kontaktar dig när vi mottagit ditt brev och berättar mer!

När du vinner på en av våra digitala lotter kontaktar vi dig inom kort.

Vad händer när jag skrapat fram Chans till 5 eller 2 miljoner?

När du skrapat fram tre ”Chans till 5 miljoner” på skraplotten Miljonlotteriet Original eller på Resan har du fått en garanterad vinst på minst 500 000 kronor – men det kan bli hela 5 miljoner! Storleken på din vinst avgörs på en fördelningsdragning där du kommer att delta.

Skrapar du fram tre ”Chans till 2 miljoner” på skraplotten Tjugan, Guldbingo, Word Ahoy! Guld, Höstskrapet och Kamratlotten har du fått en garanterad vinst på minst 200 000 kronor – men det kan bli hela 2 miljoner! Storleken på din vinst avgörs på en fördelningsdragning där du kommer att delta.

Skrapar du fram tre ”Miljonchans” på skraplotten Tiokronan eller Word Ahoy! har du fått en garanterad vinst på minst 100 000 kronor – men det kan bli hela 1 miljon! Storleken på din vinst avgörs på en fördelningsdragning där du kommer att delta.

När du skrapar fram en fysisk vinstlott med någon av ovanstående vinstchanser är det viktigt att du registrerar din vinstlott här samt att du skickar in den i ett rekommenderat brev till adressen: Miljonlotteriet, 435 87 Mölnlycke. Glöm inte att fylla i dina namn- och adressuppgifter på lottens baksida. Vi kommer att ringa dig när vi mottagit ditt brev och berätta mer!

Om du vunnit på en digital lott kommer vi att kontakta dig inom kort. 

Onlinespel

Hur spelar jag online?

Vad roligt att du vill prova våra onlinespel! Det första du behöver göra är logga in med kundnummer och lösenord. Om du inte redan är kund registrerar du dig lättast här.

Klicka på fliken ”Bingo” alternativt ”Lotter” i menyraden beroende på vilket spel du vill spela.  Du betalar dina onlinespel med bonus, vinstvärde eller kontanter.

Lycka till!

 
Hur spelar jag bingo?

Har du inte spelat bingo hos Miljonlotteriet förut? Inga problem, det är busenkelt!

För att kunna spela måste du ha ett konto hos Miljonlotteriet. Det är enkelt att registrera sig och dessutom får du 40 kronor att spela för direkt.

Miljonlotteriets bingospel spelas i två olika bingoströmmar med priset från 2 kronor per bricka. Bingot spelar du tillsammans med andra och alla köp av brickor läggs i en gemensam pott. En liten andel av insatsen går dessutom till jackpotten som kan växa till hundratusentals kronor.

Samtidigt som du spelar kan du även chatta med dina medspelare. Ofta är även någon av Miljonlotteriets chattvärdar på plats. De hjälper dig dels med eventuella frågor, dels håller de i spännande och roliga chattspel där du kan vinna extra pengar att spela för.

Att spela bingo hos Miljonlotteriet är enkelt och tryggt. Du kan välja att markera dina nummer på brickan automatiskt och eventuell vinst betalas alltid ut till ditt spelkonto. Skulle ditt spel av någon anledning avbrytas, till exempel om du tappar din internetuppkoppling, så är du ändå alltid med i dragningen och går inte miste om någon vinstchans.

Klicka här för att titta på videoklipp som visar hur du kommer igång med att spela bingo på mindre än fem minuter.

Observera att det inte går att spela bingo i en mobiltelefon.


Vad finns det för olika typer av bonusar och hur fungerar de?

Bonus är pengar som du får av Miljonlotteriet att spela onlinespel för. Bonusen fungerar både till bingospel och digitala lotter. Du kan inte plocka ut dem i kontanter eller föra över dem till ditt vinstkonto.

Bonusen sätts alltid in på din Spelplånbok. Du kan se alla bonusutbetalningar genom att klicka på ”Spelplånbok” och sedan på ”Kontohistorik”. Dina spelköp betalas i första hand med bonusbelopp och därefter kontanta medel.

Vilka olika typer av bonusar som finns hos Miljonlotteriet kan du läsa mer om här.


Vad är Premium och hur fungerar det?

Hos Miljonlotteriet kan du prenumerera på skraplotter även i digital form. Via vår tjänst Premium får du dina lotter via e-post istället för per post. Digital prenumeration finns i dagsläget för lotterna Miljonlotteriet Original samt Tjugan. Premium kostar som en vanlig prenumeration. 

När du beställer en digital prenumeration får du dina första lotter inom 15 minuter och kostnaden för lotterna dras på det kontokort du har angivit. All betalning sker via en krypterad, säker betaltjänst. Dina lotter fortsätter därefter att komma en gång i månaden eller en gång i veckan beroende på vilken variant du har valt. Lotter med veckofrekvens, Veckochansen, skickas varje tisdag och lotter med månadsfrekvens, Månadschansen, skickas den 28:e varje månad.

Natten innan dina nya lotter kommer drar Miljonlotteriet automatiskt kostnaden för dina lotter på det kort du angivit. Saknas täckning på ditt kort vid tillfället, upprepar Miljonlotteriet betalningsförsöket i upp till fem dygn. Har betalning inte kunnat genomföras någon av dessa gånger annulleras periodens försändelse och ett nytt försök görs när det är dags för nästa försändelse. Observera att det endast är din bank som kan ge information om varför betalning via ditt kontokort inte kan genomföras.

Under ”Min sida” kan du när som helst ändra vilka lotter och vilket lottantal du vill prenumerera på, eller helt avsluta din Premiumprenumeration.

Du når dina betalda lotter via inloggning på miljonlotteriet.se eller via den länk som finns i den e-post som skickas ut vid varje lottleverans. Köpta lotter återtages ej. En köpt lott förblir oskrapad i 40 dagar. Skulle du inte ha skrapat lotten dessförinnan skrapas lotten automatiskt och eventuell vinst sätts in i din spelplånbok. 

Klicka här för att beställa Premium >>

 

Kan jag se min spelhistorik?

Om du vill se vilka spel du har spelat, när du spelade dem och vad resultatet blev så finns din spelhistorik samlad på ”Min sida”. Där kan du även se dina spelade spel i repris. 

 
Vad händer om jag köpt bingobrickor och spelet avbryts?
Om du har köpt ett bingospel och du förlorar kontakten med vår hemsida under spelets gång, rättas brickan automatiskt och eventuell vinst sätts in i din spelplånbok. Du kan kontrollera om du har vunnit via "Historik" vid "Mina senaste spel" på "Mina Sidor". Använder du en mobiltelefon eller surfplatta hittar du historiken under "Senaste spel" på "Mina Sidor".

Om det inte är tillräckligt många deltagare i en bingoomgång avbryts spelet innan det startar. Din insats betalas då tillbaka till din spelplånbok automatiskt. Detta kan dock ske med en fördröjning på upp till 1 timme.
 

 

Vad händer om jag köpt en digital lott och spelet avbryts?

Om du har köpt en digital skraplott, och du förlorar kontakten med vår hemsida när du skrapar din lott, ska du logga ut och därefter logga in igen. Lotten finns kvar så att du kan prova igen. Om du inte provar att skrapa lotten igen klockan passerar 03.00 följande natt, kommer den att skrapas automatiskt och eventuell vinst sätts in i din spelplånbok. Du kan kontrollera om du har vunnit via "Historik" vid "Mina senaste spel" på "Mina Sidor". Använder du en mobiltelefon eller surfplatta hittar du historiken under "Senaste spel" på "Mina Sidor".

 

 

Vad är en bonuskod och hur aktiverar jag den?

Bonuskod är en typ av bonus som du får genom att fylla i en kod under rubriken Min sida. När du har fyllt i din kod och tryckt på knappen "Hämta" registreras bonusen och summan hamnar då direkt i din spelplånbok.

Bonuskoder kan du exempelvis få i chattspel eller i nyhetsbrev.

Mitt konto

Jag har glömt mitt lösenord!

Om du har glömt ditt lösenord kan du enkelt beställa ett nytt genom att ange ditt kund- eller personnummer här.


 

Var hittar jag mitt kundnummer?

Kundnumret finner du på följebrevet som bifogas med dina lotter.  

Du kan även hitta det här på hemsidan under "Mina uppgifter" på "Min Sida", alternativt om du använder mobil eller surfplatta, under "Mitt konto" på "Mina sidor".

Hur ändrar jag mina personliga uppgifter?

Du kan ändra dina personliga uppgifter direkt på vår hemsida. Gå till "Min sida" för att byta lösenord, mejladress eller telefonnummer. Här kan du också ändra ditt förnamn. Om du vill ändra ditt efternamn ska du däremot kontakta kundcenter; 031-338 28 20.

 
 


Hur sätter jag in pengar?

För att sätta in pengar att spela för behöver du börja med att logga in med kundnummer och lösenord. Gå till "Spelplånbok" och välj ”Sätt in pengar”. Fyll i vilket belopp du vill sätta in följ anvisningarna. Minsta insättning är 100 kronor.

Lycka till!

 
Hur gör jag ett uttag från spelplånboken?

För att göra ett uttag från din Spelplånbok till ditt bankkonto behöver du först logga in med kundnummer och lösenord. Gå sedan till ”Min sida” och klicka på ”Ta ut pengar”. Om du inte redan angett ditt clearing- och kontonummer blir du ombedd att göra det. Följ anvisningarna så sätts pengarna in på det angivna kontot inom tre bankdagar. Minsta uttag är vid ett uttag är 20 kronor och högsta är 100 000. Vill du ta ut mer än 100 000 får du dela upp summan på flera uttag.

Tänk på att det inte går att göra ett uttag från ditt vinstkonto till din bank då vinstkontot innehåller ett varuvärde och inte kontanter. Observera även att ett överflyttat medel från ditt Vinstkonto till din Spelplånbok inte omvandlar vinstvärdet till kontanter.

 
Hur fungerar mitt vinstkonto?

När du registrerar Miljonlotteriet Original och Resan hamnar eventuella vinster automatiskt på ditt vinstkonto. Du kan spara dina vinstvärden i upp till tre år på ditt Vinstkonto för att nå en vinst i en högre vinstkategori i vår vinstshop. Du hittar förfallodatum för dina sparade vinstvärden på "Mina Sidor". 

Observera att om du skrapar och vinner på en digital Miljonlotteriet Original- eller Resanlott så hamnar din vinst alltid först i din Spelplånbok som ett bonusvärde. Du kan därefter flytta vinstsumman till ditt vinstkonto alternativt behålla summan i Spelplånboken om du vill använda värdet för att spela bingo eller skrapa digitala lotter.  

Registrerade vinster från Tjugan och Tiokronan hamnar ej på ditt Vinstkonto utan i Spelplånboken. 

Du registrerar dina lotter här.

Måste jag registrera mitt personnummer?

För att öppna spelkonto måste du vara över 18 år, folkbokförd i Sverige och inte stå under förvaltare. I samband med registrering kommer dina uppgifter att kontrolleras mot SPAR (Statens Person- och Adressregister).

Villkor för att bli spelkund:

  • Minst 18 år
  • Folkbokförd i Sverige
  • Ej spel på kredit
  • Varje kund skall ha ett personligt spelkonto
  • Ha ett registrerat personnummer som kan verifiera ålder och identitet
  •  

    Personliga inloggningsuppgifter är en förutsättning för att du som kund ska kunna aktivera ett konto och därmed ha möjlighet att spela via Miljonlotteriet.se samt att ansluta dig till de personliga tjänsterna oss hos oss. 

    Inloggningsuppgifterna ska behandlas varsamt så att ingen obehörig kan ta del av dem och lösenordet bör ej i något sammanhang förvaras tillsammans med användarnamnet. Vid misstanke att inloggningsuppgifterna kommit någon annan tillhanda ska du omedelbart kontakta Miljonlotteriet och spärra ditt aktuella lösenord samt begära ett nytt. 

    Om du anger fel inloggningsuppgifter upprepade gånger i följd spärras dessa av säkerhetsskäl. Blir inloggningsuppgifterna spärrade måste du begära nya via Miljonlotteriets webbplats alternativt via vårt Kundcenter.

    Miljonlotteriet avser att behandla kundens personuppgifter på det sätt som framgår nedan. Med personuppgift menas exempelvis uppgift om namn, personnummer, adress, e-postadress, mobilnummer, bankontonummer etc. som kunden lämnat till Miljonlotteriet i sin ansökan om konto eller som Miljonlotteriet erhåller därefter. I syfte att säkerställa att Miljonlotteriet vid var tid har kompletta och korrekta kontaktuppgifter till kunderna kan Miljonlotteriet komma att inhämta uppgifter från privata och offentliga register, t.ex. SPAR. Med personuppgift menas också sådan information som genereras om kunden vid nyttjande av kontot såsom information om lagda spel, penningtransaktioner, tid och pengar spenderade på spel, IP-adress och dator-ID etc. Uppgifterna behandlas i syfte att administrera kundförhållandet och fullgöra Miljonlotteriets skyldigheter mot kunden. Uppgifterna behandlas också av säkerhetsskäl, dvs för att Miljonlotteriet ska kunna kontrollera att kunden inte agerar i strid med dessa Villkor för kontot eller Miljonlotteriets övriga villkor för spel och i förekommande fall vidta åtgärd mot en kund som agerar i strid med villkoren, samt för att Miljonlotteriet ska kunna fullgöra sina skyldigheter enligt tillämplig lag och myndighets föreskrifter/villkor

     

    Kan jag spärra mig själv från spel?

    Om du av någon anledning tillfälligt vill stoppa din möjlighet att spela hos Miljonlotteriet kan du själv spärra ditt spelkonto. Det gör du på "Min sida". Du väljer själv om du vill spärra en vecka, en månad eller tillsvidare (innebär minst ett år). När du har aktiverat en spärr går det ej att häva spärren före vald tidsperiod har löpt ut. Du kan även sätta en spelbudget och en tidsgräns som stoppar dig från onlinespel när du överskridit dina satta val.

    Du kan fortfarande logga in på hemsidan för att registrera lotter och göra en vinstbeställning.

     

    Vårt ansvar

    Hur tar Miljonlotteriet spelansvar?

    Miljonlotteriet tar frågor kring spelansvar på största allvar och grundpremissen för vår verksamhet är att vi opererar efter svensk licens och svensk lag. Det betyder att en viss del av vår omsättning går tillbaka till vår ägare IOGT-NTO. Enligt svenska lag ska vinstandelen som betalas tillbaka till vinnarna vara mellan 35–50 procent. Allt för att inte uppmana till överdrivet spelande. Miljonlotteriet har flera produkter, samtliga med lotteritillstånd hos Lotteriinspektionen. Vinstandelen är 44–50 procent, beroende på vilket spel man väljer. 

    Vi har en strikt 18-års gräns på alla våra produkter. 

    Vi tillhandahåller även Playscan som är det första verktyget i världen som hjälper dig hålla spelandet på en hälsosam nivå – som du själv är tillfreds med. Om ditt spelbeteende utvecklas mot att bli mer riskfyllt får du i god tid en signal från Playscan som uppmärksammar dig på detta. Playscan ger dig rekommendationer på hur du kan förändra ditt spelande för att inte dras in i ett osunt och riskfyllt spelande. 

    Vi uppmuntrar även våra kunder att sätta egna begränsningar för hur mycket de får sätta in varje månad i sin spelplånbok, hur mycket de får förlora eller tid de spenderar på spel på miljonlotteriet.se

    Miljonlotteriet är medlemmar i Spelbranchens Etiska Råd (SPER) och följer deras riktlinjer för spel och marknadsföring av spel.

    Miljonlotteriet följer Swedma och Kontaktas branschregler för marknadsföring och försäljning.

    Hur övervakas Miljonlotteriets olika spel?
    Alla Miljonlotteriets lotterier kontrolleras av Lotteriinspektionen (LI). Miljonlotteriet kan inte, under några som helst omständigheter, påverka dragningar eller pågående spel.
    Hur undviker jag falska telefonförsäljare?
    Miljonlotteriet vill varna för bedragare som använder sig av Miljonlotteriets namn i syfte att bluffa och lura människor att ge ifrån sig sina kontouppgifter. 
    Miljonlotteriet ber aldrig kunden att uppge information som är av känslig natur över telefon. Skulle någon kund råka ut för detta bedrägeri, så ber vi er att kontakta Miljonlotteriets kundombud som hjälper till med denna typ av bluff-ärenden. Enklast är att kontakta Kundcenter genom telefon 031-338 28 20. 

    Så skiljer du på samtalen:
     
    Här är några tips på hur en kund kan skilja på samtal från Miljonlotteriet och ett försök till bluff:
     
    • Miljonlotteriet efterfrågar aldrig känslig information per telefon så uppge aldrig känslig information såsom konto- eller kreditkortsuppgifter.
    • Miljonlotteriet ringer aldrig från dolt nummer. 
    • Känner du dig osäker, kontakta alltid kundcenter.
    Hur stor del av försäljningen går till ändamålet?

    Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO som arbetar för ett samhälle, en värld, där alkohol och andra droger inte hindrar människor från att leva ett fritt och rikt liv. Du kan läsa mer om IOGT-NTO:s arbete här.

    Hela Miljonlotteriets överskott går oavkortat till IOGT-NTO. Sedan år 2000 har vi delat ut över 1,8 miljarder kronor till IOGT-NTO:s viktiga arbete.

    Teknik

    Min webbläsare fungerar inte på Miljonlotteriet.se?

    Miljonlotteriet.se är optimerad och anpassad för alla stora webbläsare såsom Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox och Apple Safari. Dock kan vissa äldre versioner av dessa webbläsare vara inkompatibla med alla funktioner på Miljonlotteriet.se. 

    Till exempel fungerar inte Internet Explorer 7 och äldre versioner med bingoklienten. Vill du kontrollera vilken version av Internet Explorer du har klicka på "Hjälp" i webbläsaren och välj om "Om Internet Explorer".

    Upplever du problem med Miljonlotteriet.se kan det vara bra att uppdatera din webbläsare, alternativt prova en annan.

    Kontakt

    Varför är det ibland kö när jag ringer till Kundcenter?

    Mellan den 12 och 24 varje månad skickas alla lotter ut till våra prenumeranter och det innebär att många kontaktar kundcenter. Vi ber dig ha överseende med att du kanske får vänta lite extra i telefonkön under denna period.

    Tack för att du visar tålamod! 

    Varför har jag inte fått svar på mitt mail?

    Ibland får vi många email på samma gång och det kan resultera i längre svarstider. Vi besvarar alla mail i turordning och återkommer så snart vi kan.

    Har Miljonlotteriet ett kundombud?

    Vi vill alltid att våra kunder ska vara nöjda med oss och våra produkter. Därför har vi ett kundombud som du kan vända dig till om det uppstår en situation där du inte känner dig nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende.

    Läs mer om kundombudet här >>

    Ställ en fråga eller kontakta oss

    Ställ en fråga
    Skicka fråga
    Telefonnummer:

    031-338 28 20

    Telefontider:

    Måndag–fredag kl 09.00–17.00
    (Mellan den 15:e till 28:e varje månad har vi ökad belastning på telefon, men ha tålamod så hjälper vi dig)

    E-post:

    kundcenter@miljonlotteriet.se

    Besöksadress:

    Metallvägen 4, Mölnlycke

    Ställ en fråga eller kontakta oss

    Skicka fråga