Miljonlotteriets Kundcenter - här får du svar på dina frågor

Telefonnummer:

031-338 28 20

Telefontider:

Måndag–fredag kl 09.00-17.00

E-post:

kundcenter@miljonlotteriet.se

Besöksadress:

Metallvägen 4, Mölnlycke

Våra vanligaste frågor

Hur registrerar jag min lott?

Du vet väl att du kan registrera dina lotter direkt på vår hemsida? Logga in med Mobilt BankID och klicka på Registrera lott

Miljonlotten och Resan:
Knappa in den tolvsiffriga koden som du finner under skrapfältet ”Internetkod” på varje lotts framsida. Dina vinster hamnar på ditt vinstkonto och eventuella Nitlotter deltar efter registreringen i vår exklusiva Nitlottsdragning. Nitlottsdragningen kommer att ske åtta gånger för 2020 års lotter och i dem kan din nitlott förvandlas till en turlott. Läs mer om Nitlottsdragningen Du kan även skicka dina Nitlotter till oss och då skickas dem till adressen: Nitlottsdragningen, 409 26 Göteborg. Du behöver fylla i personnummer och adress på lotter som du skickar till oss. 

Tänk på att vinstlotter över 5 000 kronor ska skickas till oss efter registrering. Skicka lotterna i ett rekommenderat brev till adressen: Miljonlotteriet, 435 87 Mölnlycke. Du behöver fylla i personnummer och adress på lotter som du skickar till oss. När vi sedan mottagit din vinstlott med ett vinstvärde över 5 000 kronor så tar vi kontakt med dig så snart vi kan.

Alla digitala skraplotter registreras automatiskt.

Tjugan: 
Knappa in den tolvsiffriga koden som du finner under skrapfältet ”Internetkod” på varje lotts framsida. Dina vinster hamnar då i din spelplånbok och du väljer själv om du vill ta ut din vinst i kontanter eller om du hellre väljer varor ur vår vinstshop. Om du köper Tjugan lotterna i butik så kan dem även registreras på Miljonlotteriets hemsida. Tänk på att lotter köpta i butik behöver registreras på hemsidan för att kunna delta i Miljonlotteriets Jackpot.  

Alla digitala skraplotter registreras automatiskt.

Hur blir jag kund?

Vad roligt att du vill bli kund hos oss! Du kan enkelt registrera dig genom att klicka här.

Följ anvisningarna och tänk på att fylla i alla fält ordentligt. Lycka till och välkommen!

Jag har glömt mitt lösenord!

Om du har glömt ditt lösenord så beställer du ett nytt lösenord genom att klicka på glömt lösenord.


 

Hur fungerar mitt vinstkonto?

När du registrerar Miljonlotten och Resan hamnar eventuella vinster automatiskt på ditt vinstkonto. Du kan spara dina vinstvärden i upp till tre år på ditt Vinstkonto för att nå en vinst i en högre vinstkategori i vår vinstshop. Du hittar förfallodatum för dina sparade vinstvärden på "Mina Sidor". 

Observera att om du skrapar och vinner på en digital Miljonlott eller en digital Resan lott så hamnar din vinst alltid först i din Spelplånbok som ett bonusvärde. Du kan därefter flytta vinstsumman till ditt vinstkonto alternativt behålla summan i Spelplånboken om du vill använda värdet för att spela bingo eller skrapa andra digitala lotter.  

Registrerade vinster från Tjugan, Tiokronan och Femkronan hamnar ej på ditt Vinstkonto utan i Spelplånboken. 

Du registrerar dina lotter här.

Ställ en fråga

Vanliga frågor

Bli kund

Hur arbetar Miljonlotteriet med spelansvar?

Liksom allt som är roligt och underhållande bör även lotter och spel utföras med måtta. Drömmen om att vinna en högvinst finns hos nästan alla och är en drivkraft till spel.

Vårt mål är att vara bäst på att erbjuda våra kunder de verktyg de behöver för att kunna spela på ett sunt sätt och vi har därför som krav att alla som sätter i kontanter måste ange en Spelbudget. Därmed ger vi er kunder möjlighet att hålla drömmen vid liv samtidigt som ni spelar för att det är roligt.  

Spelbudgeten är obligatorisk för alla som sätter in kontanter att spela för online. Vi vill även uppmuntra dig som kund att göra ett aktivt val innan du börjar spela och rekommenderar att du aktiverar verktyget Playscan som hjälper dig hålla kolla på ditt spelande på Miljonlotteriet.se.

På vår sida om Spelansvar kan du läsa mer om hur spel fungerar och vart du kan vända dig om du har frågor om spel. Vi har smarta verktyg som du i inloggat läge kan använda och du kan då anpassa din spelbudget, sätta tidsgränser, aktivera Playscan och i högra hörnet ser du också en tidsangivelse så att du vet hur länge du varit inloggad på miljonlotteriet.se. 

Du kan även välja att spärra dig själv från att spela under en period, läs mer om de olika alternativen här.

Prenumeration

Hur gör jag för att starta en prenumeration?

Vad roligt att du vill prenumerera på våra lotter! Se vilka lotter du kan prenumerera på här

Om du vill överraskas av lotter i brevlådan så passar våra fysiska månadslotter dig och om du tycker att digitala prenumerationslotter är bättre så har vi även det alternativet.  Klicka på den av prenumerationslotterna du är intresserad av för att se vilka alternativ som finns.

Tänk på att du måste registrerar dig som kund hos Miljonlotteriet med personnummer och att du måste identifiera dig med Mobilt BankID när du loggar in på Miljonlotteriet.se. Har du ytterligare frågor eller önskar hjälp med att starta en prenumeration så är du självklart välkommen att kontakta vår kundtjänst på 031- 338 28 20.

Vilka betalningsalternativ kan jag välja?

Autogiro 
Teckna autogiro och slipp både pappersfakturor och portokostnader! Betalningen sker automatiskt den första bankdagen varje månad och lotterna brukar landa i brevlådan omkring den 15:e. För att teckna autogiro så loggar du bara in på miljonlotteriet.se med dina inloggningsuppgifter och går till ”Min sida”. Klicka på knappen ”Betalsätt” och välj autogiro. Det är viktigt att kontoinnehavaren är samma person som står för prenumerationen. 

E-faktura
Om du vill samla alla dina fakturor digitalt på din internetbank är E-faktura något för dig. Fakturan skickas då elektroniskt till din bank och du betalar den i slutet av månaden i din internetbank. Lotterna hittar hem till dig runt den tionde varje månad. 

Du kan ansöka om e-faktura direkt på vår hemsida. Logga in med kundnummer och lösenord och gå till ”Min sida”. Klicka på knappen ”Betalsätt” och välj e-faktura. Det är viktigt att kontoinnehavaren är samma person som står för prenumerationen. 

Faktura
Om du inte väljer att teckna varken autogiro eller e-faktura skickas det automatiskt en pappersfaktura ihop med dina lotter. Denna ska betalas den sista bankdagen varje månad och lotterna får du omkring den tjugonde. Kontakta Miljonlotteriets Kundcenter vid borttappad faktura så hjälper vi dig på bästa sätt. 

Det går självklart bra att kontakta oss för hjälp med frågor och ändring av betalsätt. Ring kundcenter på 031-338 28 20.

Hur registrerar jag min lott?

Du vet väl att du kan registrera dina lotter direkt på vår hemsida? Logga in med Mobilt BankID och klicka på Registrera lott

Miljonlotten och Resan:
Knappa in den tolvsiffriga koden som du finner under skrapfältet ”Internetkod” på varje lotts framsida. Dina vinster hamnar på ditt vinstkonto och eventuella Nitlotter deltar efter registreringen i vår exklusiva Nitlottsdragning. Nitlottsdragningen kommer att ske åtta gånger för 2020 års lotter och i dem kan din nitlott förvandlas till en turlott. Läs mer om Nitlottsdragningen Du kan även skicka dina Nitlotter till oss och då skickas dem till adressen: Nitlottsdragningen, 409 26 Göteborg. Du behöver fylla i personnummer och adress på lotter som du skickar till oss. 

Tänk på att vinstlotter över 5 000 kronor ska skickas till oss efter registrering. Skicka lotterna i ett rekommenderat brev till adressen: Miljonlotteriet, 435 87 Mölnlycke. Du behöver fylla i personnummer och adress på lotter som du skickar till oss. När vi sedan mottagit din vinstlott med ett vinstvärde över 5 000 kronor så tar vi kontakt med dig så snart vi kan.

Alla digitala skraplotter registreras automatiskt.

Tjugan: 
Knappa in den tolvsiffriga koden som du finner under skrapfältet ”Internetkod” på varje lotts framsida. Dina vinster hamnar då i din spelplånbok och du väljer själv om du vill ta ut din vinst i kontanter eller om du hellre väljer varor ur vår vinstshop. Om du köper Tjugan lotterna i butik så kan dem även registreras på Miljonlotteriets hemsida. Tänk på att lotter köpta i butik behöver registreras på hemsidan för att kunna delta i Miljonlotteriets Jackpot.  

Alla digitala skraplotter registreras automatiskt.

När får jag mina prenumerationslotter?

När i månaden du får dina lotter beror på vilket betalningssätt du har.

Om du betalar med faktura kan du räkna med att få hem lotterna omkring den tjugonde. Har du valt autogiro som betalningssätt brukar lotterna landa i brevlådan omkring den femtonde och för dem med e-faktura dyker lotterna upp runt den tionde varje månad.

Hur förändrar jag min prenumeration?

Du vet väl att du enkelt kan administrera din prenumeration på "Min sida"? Här kan du själv ändra betalningssätt och prenumerationstyp.
Klicka här för att komma dit!

Vid frågor, vänligen kontakta Miljonlotteriets kundcenter; 031-338 28 20.

Kan jag läsa kundtidningarna i digital form?
Ja, du kan alltid läsa senaste numret av våra kundtidningar på webben. Du hittar dem här >>

Som lottprenumerant hos Miljonlotteriet får du varje månad, tillsammans med dina lotter, kundtidningen Chansen om du prenumererar på skraplotten Miljonlotteriet, eller Resan om du prenumererar på Miljonlotteriet Resan.

Vinster

Vad kan jag vinna på Miljonlotteriets lotter?
Hos Miljonlotteriet kan du vinna vinster till ett värde av tio miljoner. Du hittar information om varje lotts vinstplan på lottsidan. Använd I:et på respektive lottbild för att vända fram information om lotten.
Hur beställer jag en vinst?

Det finns olika sätt att beställa en vinst på. Det smidigaste är att logga in och klicka på fliken Vinster i menyraden. 

Du får därefter fram Miljonlotteriets vinstutbud och du kan välja att filtrera vilken typ av vinster som visas enligt; kategori, pris, varumärke, kampanjer och du kan även använda sök funktionen. För att läsa mer information kring en specifik vinst kan du klicka på vinsten och därefter får du fram en beskrivning av vinsten och i förekommande fall även övrig produktfakta. För att beställa trycker du på ”Beställ denna vinst” och du slutför köpet genom att klicka på knappen ”Till kassan” alternativt varukorgen. 

Du kan också skicka in din beställning till oss via post. Tänk då på att skicka med dina kunduppgifter. Du kan naturligtvis också kontakta Miljonlotteriets kundcenter för snabb hjälp.  

Hur beställer jag vinster mellan 10 000 och 500 000 kronor?

När du vinner en högvinst, bil eller resa för ett värde från 10 000 till 500 000 kronor så är det bra att du först registrerar lotten här. Skicka sedan in den till oss i ett rekommenderat brev till adressen Miljonlotteriet, 435 87 Mölnlycke. Glöm inte att skriva dina namn- och personuppgifter på lottens baksida. Vi kontaktar dig när vi mottagit ditt brev och berättar mer!

När du vinner på en av våra digitala lotter kontaktar vi dig inom kort.

Vad händer när jag skrapat fram Chans till 10 eller 2 miljoner?

När du skrapat fram tre ”Chans till 10 miljoner” på Miljonlotten eller Resan så har du fått en garanterad vinst till ett värde av 500 000 kronor – men det kan bli hela 10 miljoner! Storleken på din vinst avgörs i en fördelningsdragning där du kommer att delta. 

Skrapar du fram tre ”Miljonchans” på skraplotten Tiokronan har du fått en garanterad vinst på minst 100 000 kronor – men det kan bli hela 1 miljon! Storleken på din vinst avgörs på en fördelningsdragning där du kommer att delta.

Skrapar du fram ”Chans till 500 000 kr” på skraplotten Femkronan har du fått en garanterad vinst på minst 50 000 kronor – men det kan bli hela 500 000 kr! Storleken på din vinst avgörs på en fördelningsdragning där du kommer att delta. 

Skrapar du fram tre stycken ”symboler” på skraplotten Jontelotten har du fått en garanterad vinst på minst 10 000 kr i månaden i 12 månader – men det kan bli 50 000 kr i månaden i 12 månader. Storleken på din vinst avgörs på en fördelningsdragning där kommer att delta. 

När du skrapat fram en ovanstående registrerar du först din vinstlott här. Vinstlotten behöver sedan skickas i rekommenderat brev till: Miljonlotteriet, 435 87 Mölnlycke och tänk på att fylla i namn, personnummer och adress på lottens baksida. Vi kommer att ringa dig när vi mottagit ditt brev för att berätta mer.

Om du vunnit på en digital lott kommer vi att kontakta dig inom kort.

Onlinespel

Hur spelar jag online?

Vad roligt att du vill prova våra onlinespel! Det första du behöver göra är logga in med kundnummer och lösenord. Om du inte redan är kund registrerar du dig lättast här. Första gången du loggar in behöver du identifiera dig med Mobilt BankID och första gången du gör en insättning av kontanter måste du sätta en Spelbudget. 

Klicka på fliken Lotter alternativt Bingo i menyraden beroende på vilket spel du vill spela. 

Lycka till!

Hur spelar jag bingo?

Har du inte spelat bingo hos Miljonlotteriet förut? Inga problem, det är busenkelt!

För att kunna spela måste du ha ett konto hos Miljonlotteriet. När du skapar ett konto hos oss på Miljonlotteriet behöver du identifiera dig med Mobilt BankID. Klicka här för att skapa konto. 
Miljonlotteriets bingospel spelas i två olika bingoströmmar med priset från 3 kronor per bricka. Bingo spelar du tillsammans med andra och alla köp av brickor läggs i en gemensam pott. En liten andel av insatsen går dessutom till jackpotten som kan växa till hundratusentals kronor.

Samtidigt som du spelar kan du även chatta med dina medspelare. Ofta är även någon av Miljonlotteriets chattvärdar på plats. De hjälper dig dels med eventuella frågor, dels håller de i spännande och roliga chattspel där du ibland kan vinna olika chattvinster. 

Att spela bingo hos Miljonlotteriet är enkelt och tryggt. Dina nummer markeras automatiskt och eventuell vinst betalas alltid ut till din spelplånbok. Skulle ditt spel av någon anledning avbrytas, till exempel om du tappar din internetuppkoppling, så är du ändå alltid med i dragningen och går inte miste om någon vinstchans. 

Du kan spela på dator, surfplatta eller i mobilen.

Vad finns det för olika typer av premier och hur fungerar de?
Välkomstpremier, chattvinster och liknande är när de är insatta i spelplånboken ett medel för vilket man endast kan spela för på miljonlotteriet.se.
Hur fungerar en digital prenumeration?

Hos Miljonlotteriet kan du även prenumerera på skraplotter i digital form. Du får då dina lotter via e-post istället för per post. Digital prenumeration finns i dagsläget för lotterna Miljonlotten, Resan och Tjugan. 

När du beställer en digital prenumeration får du dina första lotter inom 15 minuter och kostnaden för lotterna dras på det kontokort du angivit. All betalning sker via en krypterad säker betaltjänst. Dina lotter fortsätter därefter att komma en gång i månaden. Lotterna skickas den andra vardagen i månaden. 

Natten innan dina nya lotter kommer drar Miljonlotteriet automatiskt kostnaden för dina lotter på det kort du angivit. Saknas täckning på ditt kort vid tillfället upprepar Miljonlotteriet betalningsförsöket upp till tre gånger. Har betalningen inte kunnat genomföras någon av dessa gånger annulleras periodens försändelse och ett nytt försök görs när det är dags för nästa försändelse. Observera att det endast är din bank som kan ge information om varför betalning via kontokort inte kan genomföras. 

Under ”Mina sidor” kan du när som helst ändra vilken leveranssätt du vill ha av dina lotter, det vill säga om du vill ha fysiska lotter i din brevlåda eller om du vill ha digitala lotter. Vill du däremot ändra lottantal eller avsluta din prenumeration så kontaktar du Miljonlotteriets kundcenter. 

Du når dina betalda lotter genom att logga in på miljonlotteriet.se och du får även en länk i den e-post som skickas ut vid varje lottleverans. Köpta lotter återtages ej. En köpt lott förblir oskrapad i 40 dagar. Skulle du inte ha skrapat lotten dessförinnan skrapas lotten automatiskt och eventuell vinst sätts in i din spelplånbok.

Kan jag se min spelhistorik?

Om du vill se vilka spel du har spelat, när du spelade dem och vad resultatet blev så finns din spelhistorik samlad på ”Min sida”. Där kan du även se dina spelade spel i repris. 

 
Vad händer om jag köpt bingobrickor och spelet avbryts?
Om du har köpt ett bingospel och du förlorar kontakten med vår hemsida under spelets gång, rättas brickan automatiskt och eventuell vinst sätts in i din spelplånbok. Du kan kontrollera om du har vunnit genom att gå in på ”Spelhistorik” som finns på ”Mina sidor”.  

Om det inte är tillräckligt många deltagare i en bingoomgång avbryts spelet innan det startar. Din insats betalas då tillbaka till din spelplånbok automatiskt. Detta kan dock ske med en fördröjning på upp till 1 timme.
Vad händer om jag köpt en digital lott och spelet avbryts?

Om du har köpt en digital skraplott, och du förlorar kontakten med vår hemsida när du skrapar din lott, ska du logga ut och därefter logga in igen. Lotten finns kvar så att du kan prova igen. Om du inte provar att skrapa lotten innan följande natt, kommer den att skrapas automatiskt och eventuell vinst sätts in i din spelplånbok. Du kan kontrollera om du har vunnit på ”Mina sidor”.

Mitt konto

Jag har glömt mitt lösenord!

Om du har glömt ditt lösenord så beställer du ett nytt lösenord genom att klicka på glömt lösenord.


 

Var hittar jag mitt kundnummer?

Kundnumret finner du på följebrevet som bifogas med dina lotter. 

Du kan även hitta det här på hemsidan under "Mina uppgifter" på "Min Sida".

Hur ändrar jag mina personliga uppgifter?

Du kan ändra vissa av dina personliga uppgifter direkt på vår hemsida. Gå till "Min sida" för att byta lösenord, mejladress eller telefonnummer. Om du vill ändra ditt för eller efternamn ska du däremot kontakta kundcenter; 031-338 28 20.

Hur sätter jag in pengar?
För att sätta in pengar att spela för behöver du börja med att logga in. Gå till "Spelplånbok" och välj ”Sätt in pengar”. Fyll i vilket belopp du vill sätta in och följ anvisningarna. För att sätta in pengar att spela för behöver du ange gränser för hur mycket du kan sätta in varje dag, vecka och månad. Lycka till!
Hur gör jag ett uttag från spelplånboken?

För att göra ett uttag från din Spelplånbok till ditt bankkonto behöver du först logga in. Gå sedan till ”Mitt konto” som finns under ”Mina sidor” och där klickar du på ”Ta ut pengar”. Om du inte redan angett ditt clearing- och kontonummer blir du ombedd att göra det. Följ anvisningarna så sätts pengarna in på det angivna kontot inom tre bankdagar. Minsta uttag är vid ett uttag är 20 kronor och högsta är 100 000. Vill du ta ut mer än 100 000 får du dela upp summan på flera uttag.

Tänk på att det inte går att göra ett uttag från ditt vinstkonto till din bank då vinstkontot innehåller ett varuvärde och inte kontanter. Observera även att ett överflyttat medel från ditt Vinstkonto till din Spelplånbok inte omvandlar vinstvärdet till kontanter.

Hur fungerar mitt vinstkonto?

När du registrerar Miljonlotten och Resan hamnar eventuella vinster automatiskt på ditt vinstkonto. Du kan spara dina vinstvärden i upp till tre år på ditt Vinstkonto för att nå en vinst i en högre vinstkategori i vår vinstshop. Du hittar förfallodatum för dina sparade vinstvärden på "Mina Sidor". 

Observera att om du skrapar och vinner på en digital Miljonlott eller en digital Resan lott så hamnar din vinst alltid först i din Spelplånbok som ett bonusvärde. Du kan därefter flytta vinstsumman till ditt vinstkonto alternativt behålla summan i Spelplånboken om du vill använda värdet för att spela bingo eller skrapa andra digitala lotter.  

Registrerade vinster från Tjugan, Tiokronan och Femkronan hamnar ej på ditt Vinstkonto utan i Spelplånboken. 

Du registrerar dina lotter här.

Måste jag registrera mitt personnummer?

För att öppna ett konto hos Miljonlotteriet måste du vara över 18 år, folkbokförd i Sverige och inte stå under förvaltare. För att skapa konto krävs det att du identifierar dig med Mobilt BankID och dina uppgifter kommer att kontrolleras mot SPAR (Statens Person- och Adressregister). 

Personliga inloggningsuppgifter är en förutsättning för att du som kund ska kunna aktivera ett konto och därmed ha möjlighet att spela via Miljonlotteriet.se samt att ansluta dig till de personliga tjänsterna oss hos oss. 

Inloggningsuppgifterna ska behandlas varsamt så att ingen obehörig kan ta del av dem och lösenordet bör ej i något sammanhang förvaras tillsammans med användarnamnet. Vid misstanke att inloggningsuppgifterna kommit någon annan tillhanda ska du omedelbart kontakta Miljonlotteriet och spärra ditt aktuella lösenord samt begära ett nytt lösenord från Miljonlotteriets hemsida.

Om du anger fel inloggningsuppgifter upprepade gånger i följd spärras dessa av säkerhetsskäl. Blir inloggningsuppgifterna spärrade kan du begära nya via Miljonlotteriets hemsida. 

Läs gärna mer om Miljonlotteriets integritetspolicy.

Kan jag spärra mig själv från spel?

Om du av någon anledning tillfälligt vill stoppa din möjlighet att spela hos Miljonlotteriet kan du själv spärra ditt spelkonto.

Du kan välja att spärra dig från spel på Miljonlotteriet.se och då använder du dig av Miljonlotteriets Spelstopp och du kan då välja att spärra dig själv i 24 timmar, 1 vecka, 1 månad eller tillsvidare och tillsvidare är i minst 12 månader. Du hittar spelstopp på ”Mina uppgifter” som finns under ”Mina sidor”. 

Du kan också välja att spärra dig från alla licensierad spelbolag i Sverige och då använder du dig av det nationella avstängningssystemet Spelpaus. På Spelpaus väljer du om du vill spärra dig 1 månad, 3 månader, 6 månader eller tills vidare och tillsvidare är i minst 12 månader. 

Du kan fortfarande logga in på hemsidan för att registrera lotter och för att göra vinstbeställningar. 

Vårt ansvar

Hur tar Miljonlotteriet spelansvar?

Miljonlotteriet tar frågor kring spelansvar på största allvar och grundpremissen för vår verksamhet är att vi opererar efter svensk lag och vi innehar spellicens för Spel för allmännyttigt ändamål. Det betyder att en viss del av vår omsättning går tillbaka till vår ägare IOGT-NTO-rörelsen. Enligt svensk lag ska vinstandelen som betalas tillbaka till vinnarna som högst vara 50 procent enligt den spellicens vi innehar. 

Vi har en strikt 18- års gräns på alla våra produkter. 

Kunder som sätter in pengar för att spela på vår hemsida miljonlotteriet.se måste vid den första insättningen sätta en spelbudget. Man har även möjlighet att sätta en tidsgräns och oavsettt om man väljer att göra det eller inte så ser man i det högra hörnet inloggad tid. Vi tillhandahåller även Playscan som hjälper dig att hålla spelandet på en hälsosam nivå- som du själv är tillfreds med. Om ditt spelande utvecklas till att bli mer riskfyllt så får du i god tid en signal från Playscan som uppmärksammar dig på detta. Playscan ger dig rekommendationer på hur du kan förändra ditt spelande för att inte dras in i ett osunt och riskfyllt spelande.

Miljonlotteriet är medlemmar i Spelbranchens Etiska Råd (SPER) och följer deras riktlinjer för spel och marknadsföring av spel.

Miljonlotteriet följer Swedma och Kontaktas branschregler för marknadsföring och försäljning.

Hur övervakas Miljonlotteriets olika spel?

Miljonlotteriet står under Spelinspektionens tillsyn.

Hur stor del av försäljningen går till ändamålet?
Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO som arbetar för ett samhälle, en värld, där alkohol och andra droger inte hindrar människor från att leva ett fritt och rikt liv. Du kan läsa mer om IOGT-NTO:s arbete här. 
Hela Miljonlotteriets överskott går oavkortat till IOGT-NTO. Sedan år 2000 har vi delat ut över 2,3 miljarder till IOGT-NTO:s viktiga arbete.

Teknik

Min webbläsare fungerar inte på Miljonlotteriet.se?

Miljonlotteriet.se är optimerad och anpassad för alla stora webbläsare såsom Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox och Apple Safari. Dock kan vissa äldre versioner av dessa webbläsare vara inkompatibla med alla funktioner på Miljonlotteriet.se. 

Till exempel fungerar inte Internet Explorer 7 och äldre versioner med bingoklienten. Vill du kontrollera vilken version av Internet Explorer du har klicka på "Hjälp" i webbläsaren och välj om "Om Internet Explorer".

Upplever du problem med Miljonlotteriet.se kan det vara bra att uppdatera din webbläsare, alternativt prova en annan.

Kontakt

Varför är det ibland kö när jag ringer till Kundcenter?

Mellan den 12 och 24 varje månad skickas alla lotter ut till våra prenumeranter och det innebär att många kontaktar kundcenter. Vi ber dig ha överseende med att du kanske får vänta lite extra i telefonkön under denna period.

Tack för att du visar tålamod! 

Varför har jag inte fått svar på mitt mail?

Ibland får vi många mail på samma gång och det kan resultera i längre svarstider. Vi besvarar alla mail i turordning och återkommer så snart vi kan.

Har Miljonlotteriet ett kundombud?

Vi vill alltid att våra kunder ska vara nöjda med oss och våra produkter. Därför har vi ett kundombud som du kan vända dig till om det uppstår en situation där du inte känner dig nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende.

Läs mer om kundombudet här >>

Ställ en fråga eller kontakta oss

Ställ en fråga
Skicka fråga

Telefonnummer:

031-338 28 20

Telefontider:

Måndag–fredag kl. 09.00–17.00

E-post:

kundcenter@miljonlotteriet.se

Besöksadress:

Metallvägen 4, Mölnlycke

Ställ en fråga eller kontakta oss

Skicka fråga