KO stämmer IOGT-NTO

I dag den 5 december valde Konsumentombudsmannen (KO) att stämma IOGT-NTO på grund av att man anser att Miljonlotteriet har begått överträdelser i sin telefonförsäljning. 

– Det är allvarligt och tråkigt när en sådan här sak inträffar, vårt lotteri gör det möjligt för våra ideella krafter att driva verksamhet i hela Sverige. Det gör att Miljonlotteriets kunder är enormt viktiga och en sådan här situation är otroligt tråkig för alla inblandande. Så fort vi fick handlingarna från Konsumentverket vid kl. 11 idag så började vi på en gång gå igenom det, säger IOGT-NTO:s generalsekreterare Peter Moilanen.

– I nuläget har vi inte hunnit gå igenom allting på ett ordentligt sätt men vi kommer självklart genomföra alla insatser som krävs kopplat till den här stämningsansökan.

– Eftersom det här handlar om en juridisk process och vi inte kan föregå den så kan jag inte gå in på några fler detaljer utan vårt juridiska ombud jobbar med frågan.

Vid eventuella frågor hänvisar vi till press-sekreteraren på IOGT-NTO: 0734-61 83 28